top of page
  • תמונת הסופר/תShiri

המשולש הקדוש - הורה, מורה וילד/ה

עודכן: 18 במאי 2021

הייתי תלמידה בינונית, שקופה, כזו שמקבלת ציונים בינוניים, אף מורה אף פעם לא עצרה לשאול מה יכול לעזור לי להגיע להישגים טובים יותר. כמעט בכל שנה כתבו לי בתעודה- "בתלמידה טמון פוטנציאל אך הוא אינו בא לידי ביטוי". של מי האחריות למצות את הפוטנציאל של הילד? של כולם - הורה, מורה וילד. כדי לעשות את זה צריכים להתקיים כמה תנאים והכי חשוב להאמין שהילד/ה יכולים להצליח בלימודים.

איך מייצרים שיתופי פעולה בין הבית לבית הספר? הורים ומורים הם שותפים לתהליך החינוך של הילד. הרבה הורים לא יודעים כיצד להיות מעורבים בתהליך הלמידה של הילד.

המורים זקוקים לשיתוף הפעולה של ההורים כדי להצליח.

איך לייצר תקשורת טובה שמקדמת את תהליך הלמידה של הילד/ה?

מורים - לשלוח עדכון שבועי על למידה והתנהגות במייל ולא בווטס אפ, פורמט קבוע שמסכם את השבוע, אפשר גם לאסוף דיווח ממורים מקצועיים - נושאים שנלמדו, משימות, מבחנים. ודיווח קצר על תלמידאות - הגעה עם ציוד, השתתפות בשיעור.

לעדכן את ההורים מהן דרכי התקשורת המתאימות - כיצד לפנות למורה, ימים/שעות, ימי קבלת הורים לשיחות אישיות, כיצד ניתן לתאם פגישה אישית.

שיח מקדם ולא שיח מאשים, בשנים הראשונות שלי בהוראה הייתי עסוקה בשיח מאשים ולא בשיח מקדם. ברגע שהבנתי שאני צריכה לגייס את ההורים לשיתוף פעולה עזבתי את השיח המאשים והתחלתי בשיח מקדם שמטרתו לזהות מה תפקידו של כל אחד ואיך עובדים בשיתוף פעולה.

ההורים לא נמצאים בבית הספר ולא תמיד יודעים כיצד הילד מתנהל. דיווח שוטף של המורה יכול לסייע להורה להבין מה מצבו של הילד והיכן הוא יכול לעזור.

הורה מעורב – מחקרים מראים שמעורבות הורים בבית הספר משפיעה על התנהגות התלמיד והישגיו. התנדבות בפעילויות, תקשורת רציפה עם בית הספר, הגדרת מטרות חינוכיות משותפות ומעקב למידה הם חלק מהפעולות שהורה מעורב יכול לעשות.




7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page